FAQ

Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@harbourrun.nl. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

Inschrijving
  1. Wanneer gaan de tickets voor de Harbour Run 2024 in de verkoop?
    De tickets voor de Harbour Run 2024 zijn nu in de verkoop. Klik op deze link om naar de ticketshop te gaan.
  2. Wat krijg ik voor mijn betaalde inschrijfbedrag?
    Iedere deelnemer van de Harbour Run ontvangt een startbewijs, officieel Harbour Run shirt, verzorgingsposten onderweg, een medaille en sportdrankje na de finish en niet te vergeten: ongeveer 20 – 28 unieke haven gerelateerde obstakels door de Rotterdamse haven.
  3. Ik wil mijn inschrijving annuleren/omzetten naar iemand anders. Kan dit?
    Nee, helaas kun je jouw inschrijving niet annuleren. Wel kun je je inschrijving omzetten naar een andere deelnemer tot twee weken voorafgaand het evenement. Dit kan via de link in de bevestigingsmail van jouw inschrijving. Ook kan je de wijziging van deelnemer op de dag zelf doorvoeren via een wijzigingsformulier bij de informatiebalie.
  4. Wat is de minimale leeftijd om mee te doen?
    De minimale leeftijd voor de Harbour Run 2024 is 16 jaar. Bij inschrijving ga je akkoord met de algemene voorwaarden.
  5. Hoe vallen de maten van de Harbour Run shirts?
    De Harbour Run deelnemersshirts zijn unisex en hebben een ‘’normale’’ pasvorm. Klik op deze link voor een maattabel.
  6. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na mijn aankoop, wat nu?
    Controleer of de mail wellicht in je spam-box terecht is gekomen. Als dit niet het geval is neem dan contact met ons op via info@harbourrun.nl. Wij kunnen de bevestigingsmail opnieuw versturen.
  7. Ik kan ik mijn gegevens wijzigen?
    Ga naar je persoonlijke Harbour Run dashboard en selecteer het ticket waarvoor je de gegevens wilt aanpassen. Gegevens wijzigen kan tot uiterlijk 30-08-2023.
  8. Kan ik mijn mederenners zelf een ticket laten claimen?
    Ja, dat kan! Je kunt de registratielink, die je in jouw Harbour Run dashboard vindt, delen binnen je organisatie. Collega’s kunnen dan zelf één van de aangekochte tickets claimen en direct hun persoonsgegevens invullen. Ook dit is mogelijk tot uiterlijk 30-08-2024.
Parcours & Obstakels
  1. Moet ik vooraf kiezen voor de 6 km of 10 km route?
    Je hoeft vooraf niet te beslissen of je voor de korte of lange route gaat. Uiteraard hopen we dat iedereen de ultieme uitdaging aangaat en kiest voor de 10 kilometer! Dan krijg je immers de beste Harbour Run ervaring. Zelfs wanneer je bent gestart op de dag zelf kun je nog kiezen voor de 6 km of 10 km. Dit wordt aangegeven door middel van grote borden op het parcours. Er zit geen verschil in inschrijfgeld.
  2. Ik heb nog nooit meegedaan aan een obstacle run. Kan ik toch meedoen?
    Zeker! De Harbour Run is bedoeld voor alle doelgroepen, van heel sportief tot wat minder sportief en van ervaren obstacle runners tot beginnende liefhebbers. Uiteraard moet je je eigen grenzen aanhouden.
  3. Mag ik obstakels overslaan?
    Ja, dit mag. We verwachten dat iedereen de obstakels neemt en zichzelf overtreft! Mocht je een obstakel echt niet kunnen doen, dan kun je om het obstakel heen lopen.
  4. Moet ik tijdens de Harbour Run door water/modder?
    Nee. Er zijn geen obstakels waar je door water of modder moet.
  5. Zijn er verzorgingsposten onderweg?
    Zowel op de 6 km als de 10 km route kom je een verzorgingspost tegen met onder andere water.
Evenement
  1. Waar is de start van de Harbour Run?
    De Harbour Run start én finish is bij de RDM Onderzeebootloods (RDM Straat 1).
  2. Waar haal ik mijn startpakket op?
    Je startpakket haal je op in de RDM Onderzeebootloods (RDM Straat 1) op zondag 1 oktober. Een week voorafgaand het evenement ontvang je de mail met de instructie voor het ophalen van je startpakket.
  3. Wordt mijn tijd gemeten tijdens de Harbour Run?
    Nee, jouw tijd wordt niet gemeten tijdens de Harbour Run
  4. Kunnen supporters de Harbour Runners aanmoedigen?
    Zeker! We maken jaarlijks diverse cheerpunten met muziek waar supporters jou kunnen aanmoedigen. Op de parcours plattegrond is te zien op welke locatie deze cheerzones staan. De plattegrond wordt enkele weken voor het event bekend gemaakt. Helaas is het niet mogelijk om als supporter op de afgesloten haventerreinen te komen (in verband met de douaneregels mogen alleen deelnemers van de Harbour Run die zijn voorzien van een startnummer deze terreinen op).
  5. Ik ben iets verloren tijdens het evenement. Wat nu?
    Wat vervelend dat je iets kwijt bent! We verzamelen alle gevonden voorwerpen. Mail ons na afloop van het evenement jouw missende item en beschrijving naar info@harbourrun.nl
  6. Worden er foto’s gemaakt tijdens de Harbour Run?
    Op verschillende plekken op het parcours worden foto’s gemaakt door meerdere fotografen. Check na afloop van het evenement onze Facebookpagina of kijk op onze mediaroom.
  7. Ik heb een andere vraag/opmerking. Wie kan ik contacten?
    Mail je vraag/opmerking naar info@harbourrun.nl!
OVERIGE
  1. Wat is het goede doel van de Harbour Run Rotterdam?
    Dit jaar zamelen we geld in voor het Ronald Mc Donald Sophia Rotterdam. Klik hier voor alle informatie over het goede doel en hoe je kan doneren.
  2. Waar kan ik overnachten?
    Helemaal uitgerust aan de Harbour Run beginnen? Maak het jezelf en jouw supporters gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Rotterdam van! Boek nu jouw overnachting bij Van der Valk Ridderkerk via https://www.hotelridderkerk.nl/overnachten.
  3. Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?
    Bereid je voor met onze trainingspartner DAKA! Bij DAKA kan je rekenen op een bak aan ervaring op sportgebied en ze helpen jou graag op weg om zo optimaal voorbereid aan de start te staan! Klik hier voor alle informatie voor een optimale voorbereiding.
  4. Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
    Lijkt het jou leuk om als vrijwilliger bij de Harbour Run te helpen? Vraag dan extra informatie aan via info@harbourrun.nl!
Businessteams
  1. Waarom zou mijn bedrijf als businessteam mee moeten doen aan de Harbour Run?
    De Harbour Run kenmerkt zich als perfecte teamactiviteit waar teamwork en sportiviteit centraal staan. Nodig collega’s en/of relaties uit en ga samen de uitdaging aan in de Rotterdamse haven! Jaarlijks doen er meer dan 260 businessteams mee aan dit evenement.
  2. Hoeveel businessteams doen er jaarlijks mee aan de Harbour Run?
    De Harbour Run kenmerkt zich al jarenlang als uniek businessevent waar jaarlijks meer dan 260 businessteams aan meedoen. Wil jij weten welke bedrijven er afgelopen jaar hebben meegedaan? Kijk dan snel op deze pagina!
  3. Uit hoeveel personen bestaat een businessteam?
    Een businessteam bestaat uit minimaal 10 personen. Een maximum zit er niet aan verbonden. Er doen zelfs teams mee van meer dan 80 Harbour Runners!
  4. Wat zit er in het pakket van een businessteam?
    Een businessteam ontvangt de volgende zaken: een parkeerticket per vier deelnemers, een startnummer, een officieel Harbour Run t-shirt & medaille voor elke teamlid, toegang tot de business area, ontvangst met koffie/thee en een digitale teamfoto!
  5. Hoe schrijf ik een businessteam in?
    De tickets voor de Harbour Run 2024 zijn nu in de verkoop. Verzeker jouw businessteam van een startplek en schrijf je in via de Harbour Run ticketshop!
  6. Hoe kan ik meer dan 10 deelnemers inschrijven?
    Wanneer je bijvoorbeeld 23 deelnemers in wilt schrijven selecteer je in de ticketshop 2x het ticket Harbour Run 2024 – Businessteam en 3x het ticket Harbour Run 2024 – Businessteam – extra deelnemer.
  7. Kan ik de bedrijfsnaam of het PO nummer op de factuur aanpassen?
    Je kunt direct via iDeal of via overboeking afrekenen. Wanneer je kiest voor via overboeking betalen ontvang je een per mail een factuur. Deze factuur is aan te passen in jouw Harbour Run dashboard. Klik onder account op Facturen, open vervolgens je bestelling en klik onderaan de pagina bij factuurgegevens op bewerken. Na aanpassing kun je de aangepaste factuur downloaden door onder Bestelgegevens naast het geldbedrag te klikken.
  8. Kan ik na mijn bestelling nog extra deelnemers aan mijn inschrijving toevoegen?
    Het is mogelijk extra deelnemers aan jouw inschrijving toe te voegen. Dit doe je door opnieuw een inschrijving te doen in de Harbour Run business ticketshop. Belangrijk hierbij is dat je bij de check-out hetzelfde e-mailadres gebruikt als waarmee je de eerdere inschrijving hebt gedaan. Je hoeft nu niet een Harbour Run 2024 – Businessteam te selecteren, maar kunt het ticket Harbour Run 2024 – Businessteam – extra deelnemer gebruiken. Let op: wanneer een startwave uitverkocht is, is het niet meer mogelijk extra deelnemers aan je businessteam toe te voegen binnen dezelfde startwave. Wel kun je een startwave selecteren die op dat moment nog beschikbaar is.
  9. Kan ik mijn bestelling of een deel daarvan annuleren?
    Het is helaas niet mogelijk je inschrijving, of een deel ervan te annuleren.
  10. Kan ik mijn collega’s zelf een ticket laten claimen?
    Ja, dat kan! Je kunt de registratielink, die je in jouw Harbour Run dashboard vindt, delen binnen je organisatie. Collega’s kunnen dan zelf één van de aangekochte tickets claimen en direct hun persoonsgegevens invullen. Dit is mogelijk tot uiterlijk 30-08-2024.
  11. Hoe wijs ik mijn aangekochte tickets toe aan mijn deelnemers?
    In jouw Harbour Run dashboard vind je een overzicht van jullie team. Wanneer de tickets nog niet zijn toegewezen kun je dat hier doen. Als teamcaptain kun je de gegevens van alle deelnemers invullen, je kunt ook enkel de e-mailadressen van je teamdeelnemers toevoegen zodat ze een e-mail ontvangen waarmee ze zelf de gegevens in kunnen vullen. Je kan ook de registratielink delen (deze vind je ook in jouw dashboard). Dit is mogelijk tot uiterlijk 30-08-2024.
  12. De gegevens van mijn deelnemers zijn gewijzigd, hoe kan ik dat doorgeven?
    Het aanpassen van deelnemersgegevens kan in jouw Harbour Run dashboard! Dit is mogelijk tot uiterlijk 30-08-2024. Let op: alleen de hoofdboeker kan gegevens aanpassen.
  13. Het logo van het bedrijf wil ik graag op de shirts laten bedrukken. Hoe wordt dit geregeld?
    Ook in 2024 is het mogelijk om als businessteam het logo van het bedrijf op de shirts te laten bedrukken. Tot uiterlijk 30-08-2024 heb je de mogelijkheid om logobedrukking te bestellen. Dit doe je door in jouw Harbour Run dashboard te klikken op ‘extra’s bijbestellen‘. Let op: Voorwaarde om dit te bestellen is dat al jullie aangekochte tickets geclaimd zijn en de deelnemersgegevens, inclusief shirtmaten, zijn ingevuld.
  14. Kan ik voorafgaand aan het evenement al consumptie munten kopen?
    Ja, dat kan! Ga naar jouw Harbour Run dashboard en klik op extra’s bijbestellen en selecteer je het gewenste aantal consumptiemunten. Dit is mogelijk tot uiterlijk 30-08-2024.