FAQ
Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@harbourrun.nl. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

Inschrijving
  1. Zijn er nog tickets te koop voor de Harbour Run 2023?
    De Harbour Run 2023 is volledig uitverkocht. Houd onze social kanalen in de gaten of schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de ticketsales voor de Harbour Run 2024!
  2. Wat krijg ik voor mijn betaalde inschrijfbedrag?
    Iedere deelnemer van de Harbour Run ontvangt een officieel Harbour Run shirt, startbewijs, verzorgingsposten onderweg, foto’s die na afloop van het evenement beschikbaar zijn, een medaille na de finish en niet te vergeten: ongeveer 28 unieke haven gerelateerde obstakels door de Rotterdamse haven.
  3. Ik wil mijn inschrijving annuleren/omzetten naar iemand anders. Kan dit?
    Nee, helaas kun je jouw inschrijving niet annuleren. Wel kun je je inschrijving omzetten naar een andere deelnemer tot twee weken voorafgaand het evenement. Dit kan via de link in de bevestigingsmail van jouw inschrijving. Ook kan je de wijziging van deelnemer op de dag zelf doorvoeren via een wijzigingsformulier bij de informatiebalie.
  4. Wat is de minimale leeftijd om mee te doen?
    De minimale leeftijd voor de Harbour Run 2022 is 16 jaar. Bij inschrijving ga je akkoord met de algemene voorwaarden.
Parcours & Obstakels
  1. Moet ik vooraf kiezen voor de 6 km of 10 km route?
    Je hoeft vooraf niet te beslissen of je voor de korte of lange route gaat. Uiteraard hopen we dat iedereen de ultieme uitdaging aangaat en kiest voor de 10 kilometer! Dan krijg je immers de beste Harbour Run ervaring. Zelfs wanneer je bent gestart op de dag zelf kun je nog kiezen voor de 6 km of 10 km. Dit wordt aangegeven door middel van grote borden op het parcours. Er zit geen verschil in inschrijfgeld.
  2. Ik heb nog nooit meegedaan aan een obstacle run. Kan ik toch meedoen?
    Zeker! De Harbour Run is bedoeld voor alle doelgroepen, van heel sportief tot wat minder sportief en van ervaren obstacle runners tot beginnende liefhebbers. Uiteraard moet je je eigen grenzen aanhouden.
  3. Mag ik obstakels overslaan?
    Ja, dit mag. We verwachten dat iedereen de obstakels neemt en zichzelf overtreft! Mocht je een obstakel echt niet kunnen doen, dan kun je om het obstakel heen lopen.
  4. Moet ik tijdens de Harbour Run door water/modder?
    Nee. Er zijn geen obstakels waar je door water of modder moet.
  5. Zijn er verzorgingsposten onderweg?
    Zowel op de 6 km als de 10 km route kom je een verzorgingspost tegen met onder andere water.
Evenement
  1. Waar is de start van de Harbour Run?
    De Harbour Run start én finish is bij de RDM Onderzeebootloods (RDM Straat 1).
  2. Waar haal ik mijn startpakket op?
    Je startpakket haal je op in de RDM Onderzeebootloods (RDM Straat 1) op zondag 1 oktober. Een week voorafgaand het evenement ontvang je de mail met de instructie voor het ophalen van je startpakket.
  3. Wordt mijn tijd gemeten tijdens de Harbour Run?
    Ja, jouw tijd wordt gemeten!
  4. Kunnen supporters de Harbour Runners aanmoedigen?
    Zeker! We maken jaarlijks diverse cheerpunten met muziek waar supporters jou kunnen aanmoedigen. Kijk op de plattegrond van het parcours voor de locatie van de cheerzones. Helaas is het niet mogelijk om als supporter op de afgesloten haventerreinen te komen (in verband met de douaneregels mogen alleen deelnemers van de Harbour Run die zijn voorzien van een startnummer deze terreinen op).
  5. Ik ben iets verloren tijdens het evenement. Wat nu?
    Wat vervelend dat je iets kwijt bent! We verzamelen alle gevonden voorwerpen. Mail ons na afloop van het evenement jouw missende item en beschrijving naar info@harbourrun.nl
  6. Worden er foto’s gemaakt tijdens de Harbour Run?
    Op verschillende plekken op het parcours worden foto’s gemaakt door meerdere fotografen. Check na afloop van het evenement onze Facebookpagina of kijk op onze mediaroom om jouw actiefoto terug te vinden!
  7. Ik heb een andere vraag/opmerking. Wie kan ik contacten?
    Mail je vraag/opmerking naar info@harbourrun.nl!
OVERIGE
  1. Wat is het goede doel van de Harbour Run Rotterdam?
    Dit jaar zamelen we geld in voor het Ronald Mc Donald Sophia Rotterdam. Klik hier voor alle informatie over het goede doel en hoe je kan doneren.
  2. Waar kan ik overnachten?
    Helemaal uitgerust aan de Harbour Run beginnen? Maak het jezelf en jouw supporters gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Rotterdam van! Boek nu jouw overnachting bij Van der Valk Ridderkerk via https://www.hotelridderkerk.nl/overnachten.
  3. Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?
    Bereid je voor met onze trainingspartner DAKA! Bij DAKA kan je rekenen op een bak aan ervaring op sportgebied en ze helpen jou graag op weg om zo optimaal voorbereid aan de start te staan! Klik hier voor alle informatie voor een optimale voorbereiding.
  4. Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
    Lijkt het jou leuk om als vrijwilliger bij de Harbour Run te helpen? Vraag dan extra informatie aan via info@harbourrun.nl!
Businessteams
  1. Waarom zou mijn bedrijf als businessteam mee moeten doen aan de Harbour Run?
    De Harbour Run kenmerkt zich als perfecte teamactiviteit waar teamwork en sportiviteit centraal staan. Nodig collega’s en/of relaties uit en ga samen de uitdaging aan in de Rotterdamse haven! Jaarlijks doen er meer dan 200 businessteam mee aan dit evenement.
  2. Hoeveel businessteams doen er jaarlijks mee aan de Harbour Run?
    De Harbour Run kenmerkt zich al jarenlang als uniek businessevent waar jaarlijks meer dan 200 businessteams aan meedoen. Wil jij weten welke bedrijven er afgelopen jaar hebben meegedaan? Kijk dan snel op deze pagina!
  3. Uit hoeveel personen bestaat een businessteam?
    Een businessteam bestaat uit minimaal 10 personen. Een maximum zit er niet aan verbonden. Er doen zelfs teams mee van meer dan 80 Harbour Runners!
  4. Wat zit er in het pakket van een businessteam?
    Een businessteam ontvangt de volgende zaken: Startnummer, Harbour Run t-shirt & medaille per deelnemer, parkeerticket per drie deelnemers en ontvangst met koffie/thee en teamfoto in businessarea.
  5. Hoe schrijf ik een businessteam in?
    De inschrijvingen voor de Harbour Run 2023 zijn nog niet geopend. Wil je wel alvast verzekerd zijn van een startplek met jouw businessteam? Pre-registreer je dan via deze link!
  6. Ik wil mijn businessteam ophogen na inschrijving. Kan dat?
    Jaarkijks maken we gebruik van een los inschrijfformulier voor businessteams. Deze komt binnenkort online te staan. Mocht je na inschrijving iets willen wijzigen, stuur dan even een email naar info@harbourrun.nl
  7. Het logo van het bedrijf wil ik graag op de shirts laten bedrukken. Hoe wordt dit geregeld?
    Ook in 2023 is het mogelijk om als businessteam het logo van het bedrijf op de shirts te laten bedrukken. De teamcaptains ontvangen een mailing met daarin de kosten en de manier van aanleveren van het logo. Belangrijk is dat alle shirtmaten vóór 23 augustus bekend zijn, zodat we de juiste shirts kunnen bedrukken!